Naar hoofdinhoud

Publicaties Erik Renkema (tot 2020)

Erik Renkema heeft de volgende publicaties op zijn naam.

  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2019), 'Dutch Cooperation Schools as Democratic Communities: A Constructive Perspective from Dewey’s View on Democracy in Education', in: Religious Education. DOI: 10.1080/00344087.2018.1525979.
  • De Kock, A., Sonnenberg, P.M., Renkema, E. (2018), 'Normativity in empirical youth ministry research', in: Journal of Youth and Theology 17(2), 81-103.
  • Renkema, E. (2018), Two of a Kind. The Identity of Cooperation Schools in the Netherlands and the Correlation with Religious Education. Ede: GVO drukkers.
  • Renkema, E. (2018), 'Kenniswerkplaats. Over een nieuw onderzoeksinitiatief van Hogeschool Windesheim', in: Narthex, 83-85.  
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M (2018), 'Religious Education and Celebrations in a Dutch Cooperation School', in: Religion & Education. DOI: 10.1080/15507394.2017.1416886.
  • Renkema, E. (2017). Vieren op een samenwerkingsschool. Zorgprimair. CNV.
  • Renkema, E. (19-10-2017), 'Het probleem van de samenwerkingsschool. Verslag van interview over promotieonderzoek', in: Dagblad van het Noorden.
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2017), 'Key Values of a Dutch Cooperation School and the Practice of Religious Education', in: British Journal of Religious Education. DOI: 10.1080/01416200.2017.1361380
  • Renkema, E., Mulder, A., & Barnard, M. (2016), 'Merging Identities: Experiments in Dutch Primary Education', in: Religious Education: The official journal of the Religious Education Association 111(1), 75-94.
  • Renkema, E. (2014), 'Levenskunst op school!', in: M. van den Bogaerdt & M. Jongewaard (red.), School!Gids. Een toekomstvisie op ons onderwijsbestel. Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs. 
  • Renkema, E. (2013), 'Focus op levensbeschouwelijke vorming', in: L. Beker & M. Jongewaard (red.), School! Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs.
  • Renkema, E. (24 juli 2013), 'Een specialist in levensvragen', in: Nederlands Dagblad. 
  • Renkema, E. (15 maart 2013), 'Stel het kind centraal bij godsdienstonderwijs', (red. I. Evink) in: Christelijk Weekblad, pp. 8-9. 
  • Renkema, E. (2011). Hoi, wat denk jij? Kleine en grote vragen van en voor tieners. Gorinchem: Narratio. 
  • Renkema, E., Veerman, G., Idema, E., Thijs, A. (2010), Harde kern. Levensbeschouwelijke verhalen. Amersfoort: NZV/Kwintessens.
  • Renkema, E. (2010), 'Ervaringsleren in het GL-onderwijs', in: T. Visser (red.), Narthex. Woerden: Verus, 13-17.